NUROTADA XALQ OG‘ZAKI IJODI VA UNDA DAVR RUHINING IFODALANISHI
Аннотация
Ijodkor ziyolilar nomoddiy madaniyatning asosiy ta’minlovchilari hisoblanadi. Zarafshon vohasida Samarqand va Buxoro shaharlaridan keyin, o‘z mashhurligiga ko‘ra Nurota va u bilan bog‘liq mashhur hududlar (masalan, Xatirchi) turadi. Bu hududdagi qadimgi davrlardan beri mavjud ziyoratgohlar, ular bilan bog‘liq afsonalar Nurota vohasi madaniy muhiti shakllanishi uchun katta asos yaratib bergan. Ayni madaniy muhitning ajralmas qismi sifatida Nurota ijodkorlarini ko‘rsatish mumkin. Garchi, Nurota ijodkorlari muhitini haqiqiy ma’nodagi adabiy muhit deb atay olmasak-da, ayni hududda badiiy ijod bilan shug‘ullanish o‘z tarixi va asoslariga ega ekanligini kuzatish mumkin. Nurotalik shoir va yozuvchilarning badiiy ijodi shakllanishida xalq og’zaki ijodi asosiy manba bo’lib xizmat qiladi. Nurotalik baxshilar tomonidan kuylanagan doston va yaratilgan termalar badiiy qimmati jihatidan alohida ilmiy-nazariy qimmatga ega. Shu nuqtayi nazardan biz ushbu maqolada nurotadagi og’zaki ijod namunalari va ularda yaratilgan davrning ijtimoiy hayotining ifodalanishi masalasi xususidagi ayrim qarashlar o‘z ifodasini topadi.
Об авторах
Список литературы
Саримсоқов Б. Бадиийлик асослари ва мезонлари. -Т., 2004. –Б. 95.
Қодиров Р. Халқ куйчилари // Ленин йўли (ҳозирги “Зарафшон”). 1979 йил, 9 январь, –Б. 4.
Қодиров Р. Халқ куйчилари // Ленин йўли (ҳозирги “Зарафшон”). 1979 йил, 9 январь, –Б. 4.
Қодиров Р. Чўл бахшилари // Гулистон. –1982. – № 2. –Б. 20.
Қодиров Р. Чўл бахшилари // Гулистон. –1982. – № 2. –Б. 20.
Қодиров Р. Халқ куйчилари (Чакут жиров) // Ленин йўли. 1979 йил, 10 январь. –Б. 4.
Қодиров Р. Нуроталик Қурбон шоир // Гулистон. – 1983. –№ 10. –Б. 30.
Как цитировать

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-NoDerivatives» («Атрибуция — Некоммерческое использование — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.