INKLYUZIV TAʻLIM VA PSIXOPEDAGOGIKA: RIVOJLANISH, MUAMMOLAR VA ISTIQBOLLAR
Referat
Ushbu maqola inklyuziv taʻlim va psixopedagogikaning dolzarbligi, rivojlanishi va muammolarini yoritadi. Unda xalqaro tajribalar asosida inklyuziv taʻlim tamoyillari va psixopedagogik yondashuvlarning Oʻzbekiston sharoitida qoʻllanishi tahlil qilingan. Tadqiqot psixopedagogikaning inklyuziv taʻlimdagi oʻrni va alohida ehtiyojli bolalarning moslashuv jarayonidagi ahamiyatini koʻrsatadi. Muammolar va ularning yechimlari boʻyicha aniq tavsiyalar ham keltirilgan.
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
Oʻzbekiston Respublikasining “Taʻlim toʻgʻrisida”gi Qonuni. 2020-yil 23-sentyabr. OʻRQ-637-son.
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 13-oktyabrdagi “Alohida taʻlim ehtiyojlari boʻlgan bolalarga taʻlim-tarbiya berish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi PQ-4860-son Qarori.
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 12-oktyabrdagi “Alohida taʻlim ehtiyojlari boʻlgan bolalarga taʻlim berishga oid normativ-huquqiy hujjatlarni tasdiqlash toʻgʻrisida”gi 638-son Qarori.
Muzaffarova X. N., Tangirova D. Inklyuziv taʻlim fani boʻyicha metodik qoʻllanma. – Jizzax: Jizzax davlat pedagogika instituti, 2011.
Mamatov A. M. Inklyuziv taʻlimning maxsus taʻlimdagi oʻrni va ahamiyati // Synergy: Journal of Ethics and Governance. – 2023. – Vol. 3, No. 2. – February. – ISSN: 2181-2616.
Поляков С. Д. Что такое психопедагогика? — М.: Наука, 2008. — 123 с.
Bolliyev K. E., Amanov A. S. Opportunities for Developing Social-Communicative Competence of Students in the Educational Process // Intent Research Scientific Journal. – 2025. – Vol. 4, No. 1. – P. 17. – URL: https://intentresearch.org/index.php/irsj/index.
Qodirova F. U., Pulatova D. A. Inklyuziv ta’lim: nazariya va metodika. – Chirchiq, 2022.
UNESCO. The Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education. – Salamanca, 1994. – 21 p.