OQSIL DENATURATSIYASI JARAYONINI HAYOTIY TAJRIBALAR ORQALI OʻRGANISH
Referat
Ushbu maqolada kimyoviy bilimlarni hayotiy tajribalar orqali oʻrganishning ahamiyati va imkoniyatlari tahliliy bayon etilgan. Unda oqsil denaturatsiyasini oʻrganish misolida, ta’lim jarayonida hayotiy tajribalardan foydalanish oʻquvchilarning ilmiy savodxonligini, fanga boʻlgan qiziqishlarini oshirish vositasi boʻlib xizmat qilishi asoslangan. Hozirgi vaqtda kimyo o‘qitish amaliyotining boshlang‘ich bosqichda fan o‘rganishning nazariy bilimlarni oʻzlashtirish darajasini yetarlicha boʻlmasligi va mantiqiy tafakkur qobiliyatining yetarli darajada shakllanmaganligi, o‘quvchilarning fanga bo‘lgan qiziqishining keskin pasayishiga sabab bo‘lmoqda. O‘quvchilarda kimyoviy moddalarni ishlatish madaniyati, ushbu moddalar bilan ongli va xavfsiz muomala qilish, borgan sari sun’iy koʻrinish olib borayotgan yashash muhitida ekologik me’yorlar va atrof muhitga munosabat qoidalariga rioya qilishni shakllantirish kimyo fanining asosiy vazifasi hisoblanadi.
Kalit so'zlar:
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
Вивюрцкии В.Я. Методика химического эксперимента в средней школе. –М: Педагогический университет «Первое сентября», 2003. -240 с.
Гроссе Э., Вайсмантел Х. Химия для любознательных. Ленинград: Химия, 1987. -344 c.
Жарких Л.А. Деятелност учителя химии по развитию умений устанавливат причинно-следственные связи при решении воспитателных задач: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. СПб, 2004.
Карпушов А. Э. Исползование исторического материала как средства формирования мотивации при изучении химии в средней школе: Автореф. дис... кандидат педогогических наук. -Душанбе: 2011. -26 с.
Обухов А.С. Исследовательская позиция и исследовательская деятельность: что и как развивать? // Исследовательская работа школьников. -2003. -№ 4. - С. 18-23.
Пасечник Б.Н. Совершенствование организации и проведения эксперименталной работы учащихся на уроках химии: Автореф. дис. ... канд.пед.наук. М., 1985.- 16 с.
Подласый И.П. Педагогика. - М.: изд-во Владос., 2000, кн. 1 с. 351-363.
Чан Тхи Тхан. Химический эксперимент как метод формирования критического мышления школников: Автореф. дис... кандидат педогогических наук. –М.: 2020. -26 с.
Шаталов М.А. Система методической подготовки учителя химии на основе проблемно-интегративного подхода: Автореф. дис... доктор педогогических наук. -Санкт-Петербург: 2004. -44 с.
Щукина Г.И. Актуальные вопросы формирования интереса в обучении. М., 1984. -176 с.