TALABALARNING SHAXSIY VA KOGNITIV SOHASINING PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI

TO'LIQ MATN:

Referat

Mazkur maqoladan maqsad talaba shaxsining kognitiv sohasi va shaxsiy sohasini rivojlantirishning nazariy va psixologik xususiyatlari, shaxsning integral shakl sifatida ko‘rib chiqishdan iboratdir va shu bilan birga uning  asosi intellektual qobiliyatlari, ko‘nikma va malakalari, individuallikga tayyorgarlik va intilishi, kognitiv faoliyat usullarini egallashi, faoliyatni uslubiy ko‘rsatmalarga muvofiq sozlashdan iborat. Kognitiv mustaqillikda o‘zini namoyon qilishi va kognitiv faoliyat orqali rivojlanishini ko‘rsatishi ko‘rsatilgan. Uning shakllanishining pedagogik va psixologik qonuniyatlari, motivatsion sohasi, emotsional va kognitiv soha 150 talabada statistik tahlil asosida  ko‘rib chiqiladi.

Adabiyotlar ro'yxati

Eysenck G.Yu. Intellekt: yangi ko'rinish // Psixologiya savollari. - 1995. -№1. - B.11-131.

Vovchik-Blakishaya M.V. Talabalarning ta’lim faoliyatini rivojlantirishning motivatsion jihati // Ta'lim, o‘qitish, aqliy rivojlanish: SSSR Psixologlar Jamiyatining IV Butunittifoq Kongressi uchun ma’ruza tezislari. 4.2. - M., 1983. - 221 b.

Kopeina N.S., Vladimirova N.M. O‘quv faoliyatining motivatsiyasi//Oliy ta’lim muassasalarida amaliy psixodiagnostika va psixologik maslahat masalalari/N.N.Obozov tahriri. - L., 1984. - B. 113-118.

Yakunin V.A. Pedagogik psixologiya. Sankt-Peterburg, 1998.-639b.

Ananyev B.G. Katta yoshdagilarning yosh psixologiyasi. - L., 1972. - 441 b.

Ananyev B.G. Tanlangan psixologik asarlar: 2 jildda - M.: Pedagogika, 1980. - T. 1-280s; T2-288s.

Ananyev B.G. Zamonaviy insonshunoslik muammolari haqida. - M.: “Nauka” nashriyoti, 1971,1977.- 380 b.

Ananyev B.G. Inson bilim ob’ekti sifatida. - L.: Leningrad davlat universiteti nashriyoti, 1968; 1969. - 339 b.

Stepanova E.I. Intellektning yosh xususiyatlari. 1990.-№ 10.-B.69-76.

Stepanova E.I., Fomenko L.N. Katta yoshli odamning fikrlash faoliyatida diqqat omilining roli. - To‘plamda: Oliy ta’limning zamonaviy psixologik-pedagogik muammolari. - L., 1974 yil.

Dzugkoeva M.G. Talabalik yoshidagi psixologik neoplazmalar: dissertatsiya avtoreferati. diss. cavd. psixolog. fanlar. M., 1999 yil. - 24 b.

Baranova L.A., Dvoryashina M.D. Intellekt va uning o‘lchovi. - Kitobda: Psixodiagnostika usullari (talabalarni kompleks uzunlamasına o‘rganishda). - L.: Leningrad davlat universiteti nashriyoti, 1976. - S. 165-175.

Gamezo M.V., Orlova L.M. Rivojlanish va tarbiya psixologiyasi. M., 1999. - 234 b.

Paroxodov Yu.N. Talabalarning o‘zini o‘zi boshqarish vositasi sifatida o‘quv faoliyatini tahlil qilish va ratsionalizatsiya qilish usuli: Dissertatsiya avtoreferati. Cand. diss. L., 1986 yil.

Rybalko E.F., Volkova N.A. Talabalik davrida o‘z-o‘zini anglash xususiyatlari. - To‘plamda: Oliy ta’limning zamonaviy psixologik-pedagogik muammolari. Vysh.4, - M., 1978.-B.22-30.

Kopeina N.S., Vladimirova N.M. O‘quv faoliyatining motivatsiyasi//Oliy ta’lim muassasalarida amaliy psixodiagnostika va psixologik maslahat masalalari/N.N.Obozov tahriri. - L., 1984. - B. 113-118.

Shkurkin V.I. Motivlar pedagogika universiteti talabalarining o‘quv faoliyati samaradorligi omili sifatida: Dissertatsiya avtoreferati. Cand. diss.psixologik fanlar M., 1981. - 24 b.

Raxmatullina F.M. Shaxsning ta’lim faoliyati va kognitiv faoliyatining motivatsion asoslari: universitetda psixologik xizmat. - Qozon, 1981.-186-yillar.

Yakunin V.A. Pedagogik psixologiya. Sankt-Peterburg, 1998. - 639 b.

Meshkov N.I. O‘quv faoliyatining psixologik-pedagogik omillari. - Saransk. 1991. -132 b.

Peisahov N.M. Talaba shaxsini o‘rganish. - Kitobda: Talabalarning psixologik va psixofiziologik xususiyatlari. - Qozon, 1977. - B.56-82

Qanday qilib iqtibos keltirish mumkin

Shoxida Alisher qizi, T. (2025). TALABALARNING SHAXSIY VA KOGNITIV SOHASINING PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI. Qo‘qon DPI. Ilmiy Xabarlar Jurnali, 5(3). Retrieved from https://ilmiyxabarlar.kspi.uz/index.php/journal/article/view/2558
Ko'rishlar soni: 1