BIOLOGIYA O‘QITUVCHISINING SHAXSIY FAZILATLARI VA TOLERANTLIK KOMPETENSIYASI O‘RTASIDAGI BOG‘LIQLIK
Referat
Ushbu maqolada biologiya o‘qituvchisining shaxsiy fazilatlari va tolerantlik kompetensiyasi o‘rtasidagi bog‘liqlik o‘rganiladi. Tadqiqot davomida o‘qituvchilar o‘rtasida o‘tkazilgan so‘rovnomalar, intervyular hamda korelyatsion tahlil natijalari ko‘rsatdiki, ijodiy tafakkur, ochiqlik, hamkorlikka tayyorlik, o‘quvchilar fikrini hurmat qilish kabi fazilatlar o‘qituvchining bag‘rikenglik kompetensiyasini rivojlantirishda muhim omil hisoblanadi. Biologiya fanining turli organizmlar va ekologik jarayonlar xilma-xilligini yoritishdagi o‘rni esa o‘quvchilarda ham turli madaniyat va e’tiqodlarga nisbatan hurmat, ijtimoiy hamkorlik va inshaflilik ruhini shakllantirishga xizmat qiladi. Maqolada o‘qituvchining shaxsiy fazilatlari va tolerantlik kompetensiyasini targ‘ib etish bo‘yicha tavsiyalar ham beriladi.
Kalit so'zlar:
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский. – М.: Педагогика, 1991. – 480 с.
ЮНЕСКО. Declaration of Principles on Tolerance [Электронный ресурс]. – Режим
UNICEF. Teachers as Agents of Tolerance: A Global Report [Elektron resurs]. – Rejim kirish: https://www.unicef.org/
Gardner H. The Disciplined Mind: What All Students Should Understand / H. Gardner. – New York: Simon & Schuster, 2000. – 292 p.
Zhang W., Chang H. Enhancing Tolerance and Empathy in Biology Teaching through Intercultural Case Studies / W. Zhang, H. Chang // Journal of Biological Education. – 2021. – Vol. 55, No. 4. – P. 444–451.
O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. Biologiya fanidan davlat ta’lim standarti: o‘quv dasturi. – Toshkent: Xalq ta’limi vazirligi nashriyoti, 2019. – 42 b.