TA’LIM NAZARIYALARINI BOLA INTELLEKTINI RIVOJLANTIRISH AMALIYOTIGA TATBIQI
Referat
Ushbu maqolada turli ta’lim nazariyalarining (konstruktivizm, sotsiokultural yondashuv, Piaget bosqichma-bosqich rivojlanish nazariyasi, Gardnerning ko‘p qirrali intellekt nazariyasi) bola intellektini rivojlantirish amaliyotiga tatbiq etish masalasi o‘rganiladi. Muallif sifat metodlari yordamida ilmiy adabiyotlar va ilg‘or pedagogik tajribalarni tahlil qilib, nazariyalarning dars jarayonida o‘quvchilarning mustaqil fikrlash, ijodkorlik, tanqidiy yondashuv va ijtimoiy hamkorlik ko‘nikmalarini rivojlantirishga xizmat qilishini ko‘rsatadi. Shuningdek, oilaviy muhit va o‘qituvchi mahoratining ahamiyati ta’kidlanadi. Xulosalarda kelgusidagi izlanishlarda yosh xususiyatlari va madaniy kontekstni chuqurroq inobatga olish zarurligi ta’kidlanadi.
Kalit so'zlar:
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
Выготский Л. С. Мышление и речь / Л. С. Выготский. – 5-е изд. – М.: Лабиринт, 1999. – 352 с.
Пиаже Ж. Речь и мышление ребенка / Ж. Пиаже; пер. с франц. – Ростов н/Д: Феникс, 2001. – 480 с.
Гарднер Г. Структуры разума: теория множественного интеллекта / Г. Гарднер; пер. с англ. – М.: Когито-Центр, 2007. – 512 с.
Брунер Дж. С. К выходу за пределы непосредственной информации / Дж. С. Брунер; пер. с англ. – М.: Педагогика, 1977. – 212 с.
Вуд Д. Как дети учатся думать / Д. Вуд. – М.: Академия, 2000. – 317 с.
O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. Maktabgacha va maktab ta’limida zamonaviy pedagogik yondashuvlar / Metodik qo‘llanma. – Toshkent: O‘qituvchi, 2022. – 84 b.
UNESCO. Rethinking Education: Towards a Global Common Good? [Elektron resurs]. – Rejim kirish: https://www.unesco.org/en/education (murojaat qilingan sana: 05.03.2025).