KICHIK MAKTAB YOSHIDAGI AQLI ZAIF O'QUVCHILARDA TABIATSHUNOSLIK KOMPETENTLIGINING SHAKLLANGANLIGI
Referat
Ushbu maqolada kichik maktab yoshidagi aqli zaif o‘quvchilarda tabiatshunoslik kompetentligini shakllantirish jarayoni, uning didaktik va psixologik xususiyatlari hamda amaliy mashg‘ulotlar orqali o‘quvchilarni tabiatga ongli yondashishga o‘rgatish usullari tahlil qilinadi. Aqli zaif o‘quvchilarda bilish jarayonlarini faollashtirish, kuzatuvchanlikni rivojlantirish va ekologik tarbiyaga asoslangan aniq, vizual hamda interaktiv metodlardan foydalanish maqsadga muvofiqligi asoslab beriladi. Shuningdek, oilaviy hamkorlik, motivatsiya va takrorlash prinsipi yordamida o‘quvchilar psixofiziologik xususiyatlarini hisobga olgan holda tabiatshunoslik darslarining samaradorligini oshirish yo‘llari ko‘rsatiladi.
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
Шоимова Г. Ш., Анорбоева З. А. Максус педагогика: ўқув қўлланма. – Тошкент: Мухаррир, 2017. – 180 б.
Хушвактов А. Олигофренопедагогика асослари. – Тошкент: Фан ва технологиялар, 2020. – 224 б.
Расулов М. А. Аълий таълим тизимида махсус педагогик ёндошувлар // Педагогика журнали. – 2019. – №3. – Б. 15–22.
Каримова С. Х. Aqli заиф болаларда методик ёндошувларнинг замонавий тенденциялари // Инклюзив таълим муаммолари: халқаро илмий-амалий конференция материаллари. – Тошкент: Низомий номидаги ТДПУ, 2021. – Б. 56–60.
«Таълим тўғрисида»ги Қонун / 23.09.2020 й. №ЗРУ–637 // Ўзбекистон Республикаси қонун хужжатлари маълумотлари базаси. – 2020.
Мирзаева Д. Д. Аҳли заиф болаларда психомотор тараққиётни ривожлантириш технологиялари: педагогика фанлари бўйича философия доктори (PhD) дисс. автореф. – Тошкент: ТДПУ, 2022. – 42 б.
Серикова Г. В. Современные подходы к экологическому воспитанию детей с ограниченными возможностями [Электронный ресурс]. – Режим доступа: