SHARQ VA GʻARB PEDAGOGIKASIGA KOMPARATIVISTIK YONDASHUV KONTEKSTIDA YOSHLARNI TARBIYALASHNING MEXANIZMLARI
Referat
maqolada Sharq va Gʻarb pedagogikasining o‘ziga xos tamoyillari hamda ularning yoshlarni tarbiyalashdagi ahamiyati o‘rganilgan. Sharq pedagogikasida maʼnaviy-axloqiy qadriyatlar, jamoaviylik va insonparvarlik tamoyillariga urg‘u berilgan bo‘lsa, Gʻarb pedagogikasida individualizm, tanqidiy fikrlash va innovatsion yondashuvlar asosiy o‘rinni egallaydi. Maqolada ushbu ikki pedagogik tizimning o‘zaro uyg‘unlashgan holda qo‘llanilishi orqali yoshlarni har tomonlama rivojlantirishning samarali usullari ko‘rsatib berilgan. Shuningdek, taʼlim jarayonida milliy va xalqaro tajribalarni uyg‘unlashtirish, maʼnaviy va ilmiy yondashuvlarni birlashtirishga oid tavsiyalar berilgan. Ushbu maqola zamonaviy pedagogik jarayonni boyitish va yoshlarni maʼnaviy hamda intellektual jihatdan yetuk shaxs sifatida shakllantirishga qaratilgan ilmiy-amaliy asoslarni o‘z ichiga oladi.
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
John Dewey, Democracy and Education, The Macmillan Company, 1916.
Jean-Jacques Rousseau, Émile, or On Education, Jean Néaulme, Amsterdam, 1762.
Confucius, Analects (Lun Yu), Pekin University Press, 1990.
Lev Vygotsky, Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes, Harvard University Press, 1978.
Abu Nasr al-Farobiy, Fozil odamlar shahri, "Sharq", Toshkent, 1993.
Abu Rayhon Beruniy, Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar, Toshkent: "Fan", 1975.
Abdulla Avloniy, Turkiy Guliston yoxud axloq, Toshkent: "O‘zbekiston", 1992.
Sharof Rashidov, Asarlar to‘plami, Toshkent: "Yosh Gvardiya", 1985.