TALABALAR INDIVIDUAL XUSUSIYATLARINI RIVOJLANTIRISHNING PSIXOLOGIK-PEDAGOGIK VA IJTIMOIY JIHATLARI
Referat
Ushbu maqolada oliy ta’lim muassasalarida talabalar individual xususiyatlarini rivojlantirishning psixologik, pedagogic va ijtimoiy jihatlari tahlil etiladi. Maqolada talabalar shaxsiyatini shakllantirish va rivojlantirishda psixologik jihatlar, jumladan, motivatsiya, emotsional intellekt, stressni boshqarish va shaxsiy identifikatsiya jarayonlari muhokama qilinadi. Pedagogik jihatlar bo‘yicha esa, individual yondashuv, shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim va interaktiv metodlar orqali talabalar o‘z salohiyatlarini eng yuqori darajada yuzaga chiqarishlari mumkinligi ko‘rsatilgan. Ijtimoiy jihatlar talabalarning ijtimoiy mas’uliyat, do‘stlik, hamkorlik va o‘zaro aloqalar orqali rivojlanishiga ta’sir ko‘rsatadi. Maqola, talabalarning psixologik va ijtimoiy ko‘nikmalarini oshirish orqali ularning akademik va shaxsiy muvaffaqiyatlariga erishishlari uchun zarur pedagogic shart-sharoitlar yaratish zarurligini ta’kidlaydi. Ushbu yondashuv nafaqat talabalarning o‘qish jarayonidagi samaradorligini oshirishga, balki ularning kelajakdagi professional faoliyatida ham muvaffaqiyatli bo‘lishlariga xizmat qiladi.
Kalit so'zlar:
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
Schunk D. H.Learning Theories:An Educational Perspective. Pearson Education. 2008
Hattie J.Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement. London: 2009. Routledge.
Sternberg R. J.Beyond IQ: A Triarchic Theory of Human Intelligence. Cambridge: 2004. Cambridge University Press.
Nazarov I. A.Pedagogik psixologiya. Toshkent: 2012 “O‘zbekiston” nashriyoti.
Tashpulatov A. X. Oliy ta’limda shaxsiy rivojlanish: Psixologik va pedagogik jihatlar. Toshkent: 2014 “O‘qituvchi” nashriyoti.
Kuchkarov R. S.Ta’lim jarayonida individual yondashuv: Psixologik va pedagogic tamoyillar. Toshkent: 2016 “Navoiy” nashriyoti.