RUS TILI VA MADANIYATINI O‘RGATISH JARAYONIDA LINGVOKULTUROLOGIK YONDASHUVLARDAN FOYDALANISH
Referat
Ushbu maqolada rus tilini xorijiy til sifatida o‘qitishda lingvokulturologik yondashuvning mohiyati va uning ta’lim jarayonidagi ahamiyati tahlil qilinadi. Til va madaniyat o‘zaro uzviy bog‘liq bo‘lib, bu yondashuv orqali talabalar nafaqat lingvistik bilimlarni, balki rus xalqining madaniyati, urf-odatlari va mentalitetini ham chuqur o‘rganadilar. Maqolada lingvokulturologik metodlarning samaradorligi, frazeologizmlar, milliy bayramlar, adabiyot va kino, shuningdek, madaniyatlararo kommunikatsiya orqali til o‘rgatish usullari ko‘rib chiqiladi. Natijalarga ko‘ra, lingvokulturologik yondashuvdan foydalanish talabalar til kompetensiyasini oshirish bilan birga, ularning madaniyatlararo muloqot qobiliyatlarini ham rivojlantirishi mumkin.
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
Ter-Minasova S.G. Language and Intercultural Communication. – Moscow: Slovo, 2000. – 256 p.
Wierzbicka A. Understanding Cultures through Their Key Words. – Oxford: Oxford University Press, 1997. – 328 p.
Баранов А.Н. Фразеология в контексте культуры. – М.: Знание, 2007. – 198 с.
Беляевская Е.Г. Лингвокультурологический аспект преподавания русского языка как иностранного. – СПб.: Филологический факультет СПбГУ, 2013. – 219 с.
Воробьев В.В. Лингвокультурология: теория и методология. – М.: Академия, 2008. – 304 с.
Гак В.Г. Язык и культура. – М.: Флинта, 2010. – 347 с.
Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. – Волгоград: Перемена, 2002. – 272 с.
Красных В.В. Этнопсихолингвистика и лингвокультурология. – М.: Изд-во МГУ, 2002. – 288 с.
Лихачев Д.С. Концептосфера русского языка. – СПб.: Наука, 1993. – 183 с.
Стернин И.А. Методика лингвокультурологического анализа текста. – Воронеж: Изд-во ВГУ, 2009. – 212 с.